måndag 24 augusti 2009

Ny tid, nytt nummer

Så har vi äntligen installerat oss på 714 Amsterdam avenue. Mysigt område med allt man behöver runt hörnet. Flygresan gick bra, men bättre för somliga..Min resekamrat Miranda (passande namn, btw) blev uppgraderad till Business class eftersom flyget var fullt. Jag, som checkat in mycket tidigare, fick däremot inget spatiöst säte, välkomsdrink, tryfflar eller annan lyx – istället fick jag en ekonomi-plats bredvid toaletten. Åtta timmar gick ändå fort, men efter att ha varit vaken i 21 stupade jag i säng vid niosnåret (att bubba och bära all vår packning i 30-gradig fuktig värme gjorde sitt till) Jetlaggade som vi är vaknade vi kl 6 och kunde inte somna om. Kommer nog ta ett tag att vänja sig.

Mindre än ett dygn hat gått, men känner mig redan hemma i lägenheten och älskar staden. Alla är så vänliga och hjälpsamma. Killen vi bor hos- Dan, träffade vi först idag. Jobbar på MoMa, så blir en del turer dit. Ikväll ska det ut och handlas sängar. Imorgon väntar en löptur i Central park, sedan after work-mingel på Swedish house efter en hård dags jobbande med uppsats i Bryant park som jag tror får bli stället för dagen.

Kommer titta mitt svenska nummer väldigt sällan from nu, så nås bäst på:
+1-347-326-0719

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar