fredag 29 januari 2010

Baltimore, three days of shooting

Happ, så hann jag bara anlända till New York innan jag lämnade staden igen för att åka till Baltimore och hänga på en musikvideoinspelning med bandet Hotspur för deras senaste singel Heads/tails. Det känns ok, jag har trots allt mycket tid kvar att hänga runt i New York, och det här är ett sätt för mig och Victor att få lite tid tillsammans. Han jobbar med production design och jag har mest hängt runt. Är kul att få se hur en inspelning går till. Sammanfattning för er som inte varit på inspelning: långa dagar, flera omtagningar, roddigt, mycket väntan och ganska oglamouröst. Men även händelsrikt och möten med många spännande människor.
Onsdag var heldags inspelning av framträdande på gammal biograf. Torsdag slapp jag gå upp kl 4 på morgonen för att åka ut till flygpatsen (även fast det inte är problem för mig, fortfarande lite jellagad och anpassad till svensk tid) Jag gick på egen sightseeing downtown och hängde runt på hotellet.

Bandet Hotspur


Fans kom och agerade publik

Utanför biografen

Hotellet

Baltimore, inner harbour


Idag filmar vi i ett hus, och återvänder till NY vid lunch.
Video antagligen på MTV inom kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar