tisdag 26 januari 2010

Framme!


Lång dag igår, men resan gick relativt smidigt. Hade ett byte i Zürich med en redan knapp marginal på 50 min och en försening på 20 min förstår ni att bytet blev minst sagt stressigt. 2 timmars flygning Sthlm - Zürich och 8,5 timmar från Schweiz-New York och jag ville bara av. Men icke, inget landningstillstånd på JFK och landningen dröjde ytterligare en timme. Så trött och lite nervös kom jag fram till immigrationsdesken, väl förberedd med alla papper och hopp om att få stämpel till 14 juni. Inget problem. Schmack Schhmack och nu har jag fått stämplat och stanna till mitten av juli. Direkt till bagagebandet där såg mina väskor på en gång.
Så nu är jag här, tillbaka på 714 Amsterdam avenue där jag bodde förut. Däremot en våning upp. Dan, som jag och Miranda bodde hos innan, har sålt sin lägenhet och ska jag vara ärlig vill jag aldrig på så smutsigt igen. Nu bor jag hos en tjej vid namn Katie i en liknande lägenhet, som är nyrenoverad, ren och fräsch!
Känns lite lustigt vara tillbaka i samma hus, och ja, detta rum hittade jag helt oberoende av det tidigare!

1 kommentar:

  1. Så cooolt! Att du är tillbaka i samma hus, som om inget hänt, fast ändå allt. Och det är rent, fantastiskt! :) Skönt att höra att du är framme och att resan gick bra! Nu är det bara till att spara, spara, spara så jag kan komma och hälsa på dig! Vill!!! Ska nog skaffa nåt till jobb först. Hörs snart! Så nyfiken på allt med nya jobbet och hur det är att vara tillbaka och allt! Kram!

    SvaraRadera