måndag 7 september 2009

Labour day weekend=Southhamptons

Två veckor och det känns som hemma. Äntligen har vi fått en ordentlig säng. Sovit så gott! Rummet blir finare och finare, doftljus blommor..jag hittade dessutom ett fynd i trapphuset – en helt perfekt hylla som släpade upp till vårt crib.

Dagarna flyger nu fram. Har satt igång ex-jobbet. Dock ingen handledning ännu från KTH, men har en klasskompis i samma situation i Sydney som jag har mailkontakt med. Vi är lika utsatta i olika ändar av världen. Stötte av en slump i en svensk tjej från Invest in Sweden Agency, vilka jag varit i kontakt med innan sommaren. Var på ett möte där i veckan, kontor på 45:e våningen med världens utsikt! Det blev lite inputs till jobb och ett par byxor. Hon och en annan svensk tjej har ett eget ekologiskt klädmärke här där jag ska hjälpa till med en kommande modevisning.

Vi har även hunnit med utnyttja ”Restaurant week”. Pre-fix meny till bra pris. Trevligt med trerätters som komplement till sallad och pasta/pesto här hemma. Vi försöker vara ekonomiska när vi väl äter hemma för att kunna prova i alla fall en bråkdel av restaurangutbudet i staden.

I helgen P.S.1-fest. Eftermiddagsfest på MoMA:s filial i Queens. Dans, sol, konst, musik i en skön mix utvecklades till ett mayham. After beach-stämning mitt bland Long Island Citys betong. Hemmafest med byx-tjejen Maja och lite andra svenskor, Richard Avedon-utställning och roof tops. Dessutom en heldagsutflykt till Southhamptons. Ville se vad det hela handlade om. Det blev en tur till indianreservatet och någon slags festival, helt fantastisk beach och en tur i staden med avrundning av en butiksevent som vi ramalde in i. Tyvärr ingen fest, trots att vi hade en tråd att dra i. Nu är det labour day, och nästa vecka nytt jobb och nya äventyr


Vårt rum


Central park


Middag på "Butter"


Contemporary art


Roof top!

1 kommentar:

  1. Så spannande vad du skriver om!!! Allt mer avundsjuk blir jag med varje post :) Men glad över att läsa att "you're doing ALL RIGHT"

    Enrique är nu i Dallas så det blir hemensamt veckan för mig. Jag faktiskt njutar det ganska mycket dock måste erkänna att jag längtar efter honom på ett konstigt sätt: Känns som dagen hade blivit längre och tystare, vilken är härlig för att höra mina tankar!

    I Söndags mötte vi de före detta ägaren av lägenheten, en spännande kreativ par!! Nu kommer de att ta era möbler. Nu ska vi se om vi hittar några så spännande...

    Hur är det med datum? Tyvärr (trogligtvis) ska jag inte till Cibeles (Madrid Fashion Week) biljeter kostar ganska mycket och möblerna måste betalats NU... Däremot kan jag spara lite mycket till November för ett drömbesök...

    SvaraRadera