måndag 23 november 2009

Besök 3

och på lördagen kom spanish girl Claudia inflygandes från Sverige.
Hade alltså fullt hus några nätter. Det var strongt jobbat att orka direkt ut en vända på stan efter en lång flygtur.

Dyraste coca-colan i stan på Paninsula hotell rooftop, men så är ju utsikten på Upper East side fantastisk.

Söndag blev en heldag av flea market, promenad i Chelsea, parken high line (gammalt järnvägsspår som byggts om till modern park), Chelsea market samt sen festlig brunch på Félix. Solen och våren kom tillbaka för några dagar!


Lunch på Café Gitanes uteservering.


Jag hade lite jobb att göra, så Claudia och Marlene fick klara av lite sightseeing på egna ben. Något de klarade galant. Och boendet löste sig oxå galant, med lite uppfinningsrikedom.
Marlene åkte hem tisdag, så jag och Claudia fick några egna dagar. Det är minsann den mest ihärdiga turisten jag sett. Upp tidiga mornar och ut och gå. Me like! Det är så en stad bäst upplevs. Själv tog jag mina förmiddagar off för lite jobb och gym.
Men tillsammans så blev det bland annat invigning av American Eagle Outfitters på Times Square, Utsikt från Empire state building, middag på coola la esquina samt magnifika Buddakan, art gallerier, vernissage, guidad tur på FN, promenad i Prospect park i Brooklyn samt modevisning för Tamara Pagosian.
Tack för kul sällskap tjejer



Mötte äntligen Lina från Acne (av en slump)

Buddakan

Buddakan

FN

Prospect paek, Brooklyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar