måndag 30 november 2009

The City of Angels, dag 1

En dags resande till västkusten och Kalifornien. Första anhalt - Los Angeles!
Den Thelma och Louise-roadtrip som jag och Miranda planerat blev tyvärr inte av pga jobbiga tider för min rumskompis, så det blir en lonely planet-resa för mig. Något nervös över att komma själv till Los Angeles, UTAN KÖRKORT eller bil och UTAN NÅGON KONTAKT kändes lite skrämmande. Dock är ju världen liten. Lite rop på hjälp, och vips hade jag ett boende i West Hollywood hos en trevlig och hjälpsam spanjor och aspirerande skådespelare (tack Claudia!) Rumskompisen är bortrest och jag har eget rum med king size-säng, eget badrum och - man ser skylten från fönstret! Vilken skylt? Hollywood-bokstäverna såklart!

Miki guidade mig runt med bil första dagen. Åkte och tittade på lyxiga Beverly hills-villor och Rodeo drive. Kände mig äkta LA då jag hoppade ur bilen sprang över gatan och inhandlade en cupcape (frukost) innan färden fortsatte. Sedan vandrade jag själv runt i några timmar längs alla de kända gatorna - Hollywood walk of fame, Sunset Blvd, Melrose place mmm. Det går att gå, men staden är inte vänlig mot fotgängare. Här kan man få vänta på grön gubbe i hundra år. Gillade dock West Hollywood. Många designbutiker och fina byggnader.


Utsikt från fönstret, yes...bokstäverna är där

Utekväll med internationella gänget - svensk, spanjor, mexikanare, tysk och schweizare
På King King. Världens coolaste DJ (tjej) som spelade grym house och sjöng till

Rodeo drive och "Pretty woman"-hotellet

Ingrid Bergman

Utanför Apollo Theatre (där Oscarsgalan är)

Spiderman!
Kvällen fortsatte med middag hos Mirandas kontakt Liz, som jag egenligen skulle bott hos, men som kom till LA sent lördag kväll. En öl på Leos klubb på the Standard hotel downtown och jag var slut men nöjd!

1 kommentar:

  1. Nice! Skönt att höra att det ordnade sig så bra med boendet sen iaf. Kingsize är ju aldrig fel. :) Ser fram emot fler updates. Men framför allt ser jag fram emot återresan i vår. ;) Och glöggkvällen när du är tillbaka här igen! Kram!

    SvaraRadera