måndag 30 november 2009

Besök nummer 4,5,6

Åh..mina söta älsklingar var på besök förra veckan!
På måndag kom Elli till Amsterdam avenue nr 714. Blev en tjejkväll med Whole foods mat och Marabou choklad. Vi hade mycket att uppdatera.

För Elli var siktet därefter inställt på shopping. Jag fick snällt följa med och agera personlig assistent på Cantury21, Forever21 och Victorias secret men vad gör man inte för sina vänner som man inte sett på länge? Dessutom har min shoppingslust inte sinat, däremot mina pengar och då är det bra shoppa åt andra. Lite tursitturer hann vi med - färjan till Staten Island förbi Frihetsgudinnan och min personliga favorit, linbanan över till Roosevelt island. Victor tog med oss ut på tisdag kväll till en smyckes-trunk show, modefest på tenjune och avslutning med mat och drinkar på Union Square lounge. Sen var Elli helt slut och jetlaggad.


Fick ett roshalsband av smyckesdesignern (värt 160 USD - nöjd)

Central park

Onsdag kom Jossan och Oscar! Ett snabbt möte på Times square, champagne på deras hotellrum vid FN-huset (uppgradering från Upper west side) och utekväll på Griffin. I NY går det undan.


Champagne!

De tre musketörerna roar sig på Griffin

På torsdag var det THANKSGIVING. Kändes somen loj söndag som normalt aldrig existerar i NYC. Det blev en lång promenad genom en öde stad. Jag gjorde en avstickare och mötte upp Miranda, Lina och Stefan - KTH-kille på besök från Philadelphia. Ville prova äkta Thanksgiving-meny.

Loj Thanksgiving-torsdag

Miranda och Stefan

sen Thanksgiving-lunch - Butternut squash soup, Turkey med sötpotatis, tranbär och stuffing samt pumpkin pie


Dagen därpå åkte Jossan och Elli till outlet. Där gick min gräns för vad jag står ut med i shoppingstöd. Lite ånger i efterhand. "Black Friday" betydde extra rea just den dagen, och en Ralph Lauren-tröja för 30 dollars hade inte varit fel...Blev iaf en avslutande kväll på Buddakan, Millenuium UN plaza hotell (champagne fanns kvar) samt klubben Greenhouse innan jag på lördagen fick lämna de tre musketörerna själva i staden efetrsom jag hade min resa till Kalifornien bokad. TBC


Utsikt från hotellrum
Ses snart igen
xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar