lördag 13 februari 2010

NYFW - början

NYFW=New York Fashion Week.

Den här gången har jag varken tid eller möjlighet att gå på så många visningar. Men det roliga under veckan är alla fester och allt modefolk!

I onsdags: Kick-start med fest för GenArt (Talangnätverk inom mode,film,musik) som hostades av Molly Sims i en stor lagerlokal i Chelsea. Hängde med någon tjej från Top model.

I torsdags: Fick iallafall se Keith Lissners installation. Väldigt vackert kompnerat med dekadent matbord och modeller i vackra klänningar. Senare hade en kompis fest för sin fotoutställning tillsammans med en smyckesdesigner i en butik på lower east side. Väldigt mycket hipster/very fashion "downtown"-crowd. Se bilder så förstår ni. Sjukt kul kväll, träffade hur mycket nya beakanstskaper som helst! kvällen avrundades på miniklubben 'Chloe'. Alldeles för sent än vad jag tänkt. (jag är inta van vid detta höga tempo+ett heltidsjobb!)

Idag, lördag, har jag laddat batterierna igen. Backstage och visning för mindre designer, Nima, i Meatpacking. Sen visning för Academy of Art University i Bryant och tillsist shopping - billig label vintage på upper east.

Estelle är dessutom i stan över helgen! Ska snart mötas upp (inte hela vägen från Sverige, utan från North Carolina där hon bor för närvarande)

Molly sims


Går-går-går-dagens. LOL . På GenArt-festen

Keith Lissner

På Bijules/Rovan fest

Downtown crowd


Mina nya dekadenta vänner

Utanför Alexander McQueens butik. So sad

Backtage Nima

Backsatge Nima. Fin kollektion!

Presentation

Min första 'riktiga' inbjudan

Front row

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar