söndag 25 oktober 2009

Svensk musik, japansk mat och oväntade möten

Senaste veckan har handlat mycket om svensk musik. Först var Fridas Ola här och spelade (kompade på trummor) med Anna Ternheim och Loney, Dear. Jag och Karolina var där och lyssnade. Det var även min gamla kompis Lydia som jag inte hunnit träffa ännu.


Loney, Dear

Ola och Lydia
Den senaste veckan har det varit en musikfestival i staden - CMJ. Konsulatet,i samarbete med samma Lydia som driver en svensk nättidning The Swede Beat, ordnade konsert och fest i torsdagspå den tjusiga medlemsklubben Norwood. För er som sett på Sex and the city, tänk ett Soho house för mer "arty" och "intellektuella" människor, och inredning som sig bör. Lyssande på bl a Sofia Talvik. Där mötte jag åter några från Loney. Dear-spelningen samt Erik Schüldtz, brors kompis. Kvällen fortskred och jag sprang senare in i Adnane- en kille som vi svenskor alltid var ute med i Paris för sisådär 7 år sedan! Vi kände igen varandra.
Tyckte även jag sprang in en ytterligare bekant två gånger under loppet av några timmar, men det visade sig vara "Jay" från reality-dokusåpan "the City"

Norwood

I fredags åt jag och Karolina på Blue Ribbon sushi. Hade fått rekommendation att prova Horse Mackerel. Så här fick vi in hela fisken, som var uppstyckad som sushi.


Därefter friterades resterna och dessa åts upp- yep, ben och huvud och allt.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar