torsdag 22 oktober 2009

Washington D.C.

I måndags tog jag bussen från NYC till DC, cirka 4 timmar bort. Resan var i stort lyckad. Hela fredagseftermiddagen gick jag och turistade och såg kapitolium, monumentet, alla memorials och vita huset. Soligt och fint väder var det. Jag sov över hos en kompis kompis som var snäll att låna ut sin lägenhet. På tisdagen var jag på möte på SACC-USA (Handelskammaren). Träffade, förutom en kvinna ansvarig för deras traineeprogram, även två tjejer från Chalmers som skriver om vindkraft och som jag haft lite mailkontakt med. Det var givande möten. Vi kunde utbyta en hel del information.

Blev en liten eftermiddagstur i Georgetown, DC:s gamla stan. Soligt och 20-grader varmt. D.C. är en mysig stad. Kändes väldigt lugnt, kulturellt, intellektuellt och internationellt. Men det var väldigt skönt komma tillbaka till NYC:s puls. Jag kände mig hemma när jag äntligen, efter en lång bussresa hemåt, såg Manhattans skyline! :)


Området där jag bodde. Cute!

Retrobuss

Washingtonmonumentet

Jag framför vita huset (amt massor av asiatiska turister)

Monumentet

Kapitolium=kongressbyggnaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar