torsdag 3 december 2009

San Francisco, dag 1

Äntligen här!
Vilken skillnad mot Los Angeles. San Francisco känns verkligen som ett litet New York, eller Europeiskt, som många brukar säga. Kanske därför jag så fort känner mig som hemma. Idag blev ännu en maraton-promenad-dag. Först i området där jag bor (Cow bay Marina) hos Megan=vän till Marie som jag träffade i Stockholm i somras då hon var på besök. Många trevliga butiker. Blev vän med några tjejer som ägde en butik och som gillade min Acne läderjacka. Bjöd in mig till butiksmingel senare på kvällen.

Huset där Megan bor

Annat fint typiskt San Francisco-hus

Gick många backar upp och ned. Det är så sjukt brant! Gick Lombard street världens krokigaste gata, slingrar sig fram som en orm.

Sjukt brant! Brantare än vad det ser ut på bild

Lombard street


Mötte upp Jakob som bor i Palo Alto utanför S F. Han visade mig runt i sina favoritkvarter:
North Beach där Beatnicks-rörelsen en gång i tiden uppstod
över Finacial district och Market street = "downtown" till Hayes valley (gata med bra butiker, matställen mm) till Mission = mexikanska kvarter som blivit hippt. Taquerias blandas med krimskrams-butiker, gallerier och mysiga barer. Gick långt för att hitta godaste tacon.

Jakob, North beach

Jo - 99 cent eller över kan ju betyda vad som helst
Megan är på jobbfest, Jakob hade möte i Palo Alto, här sitter jag igen själv, men nöjd och glad och trötta fötter.
Hann dessutom med ett glas champagne eller två i butiken som ligger runt hörnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar