onsdag 16 december 2009

Tillbaka i vår

Alla kanske inte vet, men jag kommer att återvända i vår.
Var ett lite svårt beslut att ta, men tror att återvända blir det allra bästa. Jag har fått ett intrnship på ett företag som heter Carbon Credit Capital som jobbar med Clean Developement Machanism-projekt vilket är samma som investeringar som görs i utvecklingsländer för att minska utsläpp av växthusgaser. För detta kan man erhålla utsläppsrätter under Kyotoprotkollet. Jo, det är mycket nytt för mig med, så kommer nog lära mig en hel del.

Började idag hjälpa till lite smått med ett projekt. Kontoret ligger perfekt mitt i SoHo, vilket det ialafall är bra. Dessutom kände jag att jag inte var färdig med New York. Har precis skapat mig ett liv här som känns konstigt bara lämna. Allt blir givetvis annorlunda i vår, men ett jobb att gå till på morgonen, många vänner som inte finns kvar osv. Det blir nog annorlunda, men bra.

Men, nu kommer jag till Stockholm om mindre än en vecka!!

Ser fram emot att se er alla.
Mycket som skall hinnas med innan, stay tuned

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar